ESET arată că 62% dintre consumatori folosesc aplicații FinTech, însă doar 17% consideră că informațiile despre riscuri sunt clare


2021-04-12

 

ESET, lider global în securitatea cibernetică, dezvăluie că aproape două treimi (62%) dintre consumatorii de aplicații online din întreaga lume folosesc o platformă sau aplicație FinTech. Cu toate acestea, doar 17% consideră că informațiile disponibile cu privire la riscurile potențiale legate de utilizarea aplicațiilor FinTech - cum ar fi portofelele digitale, aplicațiile de gestionare a bugetului sau aplicațiile de e-trading - sunt adecvate.

ESET a explorat în cercetarea sa privind tehnologia financiară la nivel global (FinTech), subiectul utilizării aplicațiilor FinTech în segmentul consumatorilor, chestionând 10.000 de persoane din Marea Britanie, SUA, Australia, Japonia și Brazilia. Sondajul analizează obiceiurile și atitudinile consumatorilor față de aplicațiile FinTech și riscurile percepute de aceștia, iar răspunsurile relevă nivelul de interes al consumatorilor către platformele FinTech, în lumina schimbărilor sociale cauzate de COVID-19.

Cercetarea relevă faptul că 57% dintre oameni folosesc acum mai des serviciile bancare online sau mobile și 21% sunt mai interesați de gestionarea finanțelor lor. De fapt, unul din cinci persoane cu vârsta între 18 și 44 de ani a început să utilizeze exclusiv un serviciu de online banking de la introducerea lockdown-ului cauzat de COVID-19, iar unul din zece consumatori a început să utilizeze platformele FinTech pentru prima dată.

În timp ce nivelul de încredere cu privire la informațiile privind riscurile potențiale este scăzut, încrederea în aplicații și platforme în sine este destul de ridicată, 58% dintre oameni simțindu-se în siguranță în ceea ce privește conturile și banii lor atunci când utilizează aplicații de portofel digital. Când vine vorba de aplicațiile de bugetare și tranzacționare, sentimentul de siguranță al utilizatorilor se diminuează la 50%, respectiv 48%. 77% dintre utilizatorii FinTech au fost, de asemenea, de acord că, în comparație cu aplicațiile tradiționale bancare online, aplicațiile lor FinTech sunt mai ușor de utilizat și oferă o experiență mai bună pentru utilizator. Cu toate acestea, când respondenții au fost întrebați unde caută informații despre noile servicii financiare și tehnologii utilizate pentru gestionarea finanțelor, un „motor de căutare online precum Google” s-a dovedit cel mai popular răspuns.

Deși nu este la fel de răspândit ca soluțiile FinTech obișnuite, interesul pentru criptomonede crește, de asemenea, în mod constant în rândul „pasionaților de tehnologie”, 30% dintre consumatorii care s-au calificat drept „avansați” în competențe tehnice, fiind investitori în această direcție.

Comentând rezultatele, Ignacio Sbampato, Chief Business Officer la ESET, a declarat: „Pandemia COVID-19 a făcut ca o mare parte din viața noastră să fie mutată în sfera digitală și nu este o surpriză faptul că utilizatorii gravitează spre noi tehnologii pentru a-și gestiona finanțele. Cu toate acestea, rezultatele sondajului nostru demonstrează că, în timp ce consumatorii adoptă soluții FinTech, companiile de tehnologie trebuie să lucreze pentru a preveni o încredere excesivă în aceste platforme, ce pot fi susceptibile la riscuri și amenințări cibernetice, și să se asigure că utilizatorii sunt educați și informați cu privire la deciziile lor financiare. ESET este pasionat de furnizarea unei experiențe tehnologice sigure pentru toți utilizatorii, iar cercetarea noastră FinTech este esențială pentru înțelegerea obiceiurilor consumatorilor de aici și de acum."